kl*te benen

Alles over gezondheid, uiterlijke verzorging kleding etc.

Moderators: Imense, Moderator

kl*te benen

Nieuw berichtdoor dukath » 08 jun 2010 13:12

sinds paar weken moet ik elke week naar rotterdam naar het ziekenhuis voor lymphapress. oftewel in een apparaat wat het vocht uit mn benen duwt. het is geen pijnlijke behandeling maar wel heel vermoeiend. ben gesloopt na een dag vanaf 8 uur tot 15 uur in dat ding. maar goed het heeft wel effect want mn benen zijn al heeeeel stuk dunner.alleen toen ik gister terug kwam kon ik bijna niet lopen toen ik uit de bus stapte. ben dus ook naar hui gestrompeld. nu is er gister heeel veel vocht uit mn rechterbeen gekomen, hij is 5 cm rondom geslonken dus dat is echt veel. maar ik had zoiets van zal daar wel door komen. ff goed uitrusten en dan kan ikm orgen weer gaan werken. nou dat had ik dus gedroomt. toen ik vanochtend opstond viel ik gelijk naast het bed en heb een half uur werk gehad voor ik kon staan en beetje lopen. mn benen wilde gewoon niet en deden heel veel zeer. maar ik eigenwijs en dus gewoon naar werk gegaan. maar het ging niet dus met de koffie weer naar huis gegaan. nu doet het nog steeds erg zeer. ook als ik met benen omhoog zit. moet wel wat lopen want anders werken de zwachtels niet maar vandaag en morgen dus maar heel rustig aan doen. en misschien donderdag weer gaan werken. ik hoop het want mis mn paardjes nu al. maar baal goed. had zoveel hoop dat ik nu eindelijk normaal kon gaan doen met mn benen en als ik straks mn steunkousen heb ik weer lekker lange wandelingen kan gaanmaken, en ook weer de ardennen in enz. maar zit er nog niet vrees ik. volgende week gaan ze wel de stuenkousen aanmeten als het goed is maar als ik dit zo voel ben ik nog lang niet van mnpijn af. hopen dat het betert want word er echt gek van, en zeker van dat stil zitten niets doen
het is moeilijk van iets te zeggen dat het onmogelijk is
want de droom van gisteren
is de hoop van morgen
en de werkelijk van vandaag
dukath
Addicted Heavy
Addicted Heavy

Re: kl*te benen

Nieuw berichtdoor Banjer » 08 jun 2010 14:24

klinkt zeer onprettig... heel veel sterkte!
Banjer
Moderator
Moderator

Nieuw berichtdoor Imor » 09 jun 2010 12:45

Hoi Dukath het is positief dat het de behandeling ansich
niet veel pijn doet ik wens je ook veel sterkte toe.
Objects in the mirror are closer than they appear.
Afbeelding
Imor
Addicted Pro Heavy
Addicted Pro Heavy

Nieuw berichtdoor Patricia » 09 jun 2010 22:00

Joh wat een verhaal... schrik ik wel even van. Ik ben wel benieuwd of je nu nog meer behandelingen durft te laten doen. Het lijkt me niet prettig voor jou dat je na zulke behandelingen steeds uit de running bent. Dat sloopt je ook nog.
Sterkte!!
Afbeelding

het leven is 1 groot feest maar je moet wel zelf je slingers ophangen
Patricia
Spammer.
Spammer.

Nieuw berichtdoor dukath » 10 jun 2010 10:25

thanks voor jullie stuen. moet straks naar dokter toe want ik vrees dat ik een ontsteking in mn been heb zitten. en dat het daarom zoveel pijn doet. sinds woensdagavond zit ik met koorts en de pijn blijft in mn rechterbeen. ook zijn de tenen daar rood (meer kan ik niet zien want zit in de zwachtels en die mogen er niet af) dus waarschijnlijk kleine ontsteking. dus wat extra antibiotica erbij denk ik. we zullen het wel zien.

@patricia: ik ga gewoon verder met behandeling. idd niet fijn dat ik steeds ff uit de running ben erna maar langs de andere kant als het nu helpt en ik nieuwe steunkousen heb dan hoeft het niet meer, alleen om de zoveel tijd bij houden dus waarschijnlijk 1 keer per 3 maanden een dagje. maar zoals het nu gaat gaat het goed met mn benen, ze worden echt dunner. heb weer enkels en kuit. iets wat ik al 5 jaar niet gehad heb.en dan zal ook de wondroos minder makkelijk kunnen opsteken omdat er minder afvalstoffen in mn benen blijven zitten. dus alleen maar goede dingen die erdoor kunnen komen. daar heb ik wel ff wat voor over hoor. want door die wondroos ben ik als ik alle weken bij elkaar optel dat ik ziek bengeweest een half jaar uit de running geweest afgelopenjaar. en dat wil ik echt nooit meer
is de hoop van morgen
dukath
Addicted Heavy
Addicted Heavy

Nieuw berichtdoor Patricia » 10 jun 2010 15:01

dukath schreef:thanks voor jullie stuen. moet straks naar dokter toe want ik vrees dat ik een ontsteking in mn been heb zitten. en dat het daarom zoveel pijn doet. sinds woensdagavond zit ik met koorts en de pijn blijft in mn rechterbeen. ook zijn de tenen daar rood (meer kan ik niet zien want zit in de zwachtels en die mogen er niet af) dus waarschijnlijk kleine ontsteking. dus wat extra antibiotica erbij denk ik. we zullen het wel zien.

@patricia: ik ga gewoon verder met behandeling. idd niet fijn dat ik steeds ff uit de running ben erna maar langs de andere kant als het nu helpt en ik nieuwe steunkousen heb dan hoeft het niet meer, alleen om de zoveel tijd bij houden dus waarschijnlijk 1 keer per 3 maanden een dagje. maar zoals het nu gaat gaat het goed met mn benen, ze worden echt dunner. heb weer enkels en kuit. iets wat ik al 5 jaar niet gehad heb.en dan zal ook de wondroos minder makkelijk kunnen opsteken omdat er minder afvalstoffen in mn benen blijven zitten. dus alleen maar goede dingen die erdoor kunnen komen. daar heb ik wel ff wat voor over hoor. want door die wondroos ben ik als ik alle weken bij elkaar optel dat ik ziek bengeweest een half jaar uit de running geweest afgelopenjaar. en dat wil ik echt nooit meer

ja dat snap ik dan ook wel weer inderdaad.
Heel veel sterkte nog hoor..
Afbeelding

het leven is 1 groot feest maar je moet wel zelf je slingers ophangen
Patricia
Spammer.
Spammer.

Nieuw berichtdoor Imense » 12 jun 2010 18:20

Meis ik wist niet dat je hier nog zo'n last van had zijn dat nog steeds gevolgen van de wondroos, want er komt toch niet zomaar vocht in je benen? Krijg kippenvel van je verhaal, het idee dat ze vocht uit je benen aftappen hoe doen ze zoiets?
Brr..kan dr niets aan doen maar t lijkt me echt heel akelig. Als het je nou verlichting zou geven zou dat mooi zijn maar dit schiet natuurlijk ook niet op.
Een ontsteking, hoe willen ze dat gaan aanpakken?
Imense
Site Owner.
Site Owner.

Nieuw berichtdoor dukath » 13 jun 2010 15:42

het is idd gevolg van die wondroos. daardoor werken mn lympheklieren niet meer die normaal het vocht in je lichaam met afvalstoffen afvoeren. de behandeling is echt niet akelig hoor imense. ik krijg een soort van broek aan die zich oppompt, net als een de band om je bloeddruk te meten. alleen dan over heel mn been en zo duwen ze dat vocht naar boven waar mn lichaam het wel kan afvoeren, moet dus tussen door ook vaak naar de wc om dat vocht eruit te pissen. en het geeft wel verlichting, zeker omdat mn benen nu weer vorm krijgen. alleen tja die ontsteking was weer een bijkomend ongeluk. heb een zware schimmel infectie zitten bij mn tenen die maar niet wil genezen, mede doordat er zoveel vocht in mn benen en tenen zit dat het gewoon door de huid van mn tenen naar ubiten komt. en dan geneest de schimmel niet. de ontsteking was al aan het minderen dus heb ik geen extra antibiotica gekregen omdat ik die toch al elke dag moet slikken om wondroos te voorkomen. dus het valt opzich wel mee. maar is alleen heel erg vervelend dat het allemaal zolang duurt en steeds weer wat tegenslag heb. maar kom er wel overheen. ooit komt het goed
is de hoop van morgen
dukath
Addicted Heavy
Addicted Heavy

Nieuw berichtdoor Imense » 30 jul 2010 22:51

Hoi Dukath ik was even benieuwd hoe het nu met je benen ging :) Is dr al iets van verbetering in zicht????
Imense
Site Owner.
Site Owner.

Nieuw berichtdoor dukath » 31 jul 2010 21:00

het gaat nu redelijk met mn benen, linker gaat eigenlijk wel erg goed, blijft mooi dun en de nieuwe steunkous zit goed. helaas gaat mn rechterbeen iets minder, mn stuenkous zit niet lekker, mn been blijft dik worden, en ook extra in de press geweest om er weer nog vocht uit te halen. nu zit mn stuenkous wel wat beter maar kan hem nog niet hele dag aanhouden. baal als een stekker want ze kunnen niets doen eraan. alleen geregeld in de press en hopen dat mn been dunner blijft door de stuenkous,
is de hoop van morgen
dukath
Addicted Heavy
Addicted Heavy

Keer terug naar [H&L] Health and lifestyle.